• +32 9 277 90 00
  • info@itaf.eu
  • Ma – Vr 09u00 – 18u00
  • Engels
  • Frans

Een moderne werkplek met Microsoft 365

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Met de opkomst van werken op afstand en virtueel gedistribueerde teaming is het belangrijker dan ooit om tools te bieden die het werk vergemakkelijken, intuïtief en digitaal mogelijk maken. Tegelijkertijd weten we allemaal dat gereedschappen een tweesnijdend zwaard kunnen zijn, omdat ze bij verkeerd gebruik de productiviteit van het team kunnen afleiden en verminderen. Gelukkig is er een manier om dit te overwinnen en om de juiste tools te krijgen die werken als een hub voor teamwork. Laten we nu eens kijken hoe technologie verandering kan versnellen en hoe Microsoft 365 voorziet in de behoeften van moderne werkplekken.

Microsoft 365: een overzicht

Microsoft 365

Microsoft 365 is een alles-in-één uitgebreid platform dat bestaat uit Microsoft 365 apps, Windows 10 Pro en Enterprise Mobility + Security. Het is met name geschikt voor KMO-bedrijven die hun werkomgeving zo snel mogelijk willen inrichten.

Microsoft 365 office suite

Microsoft 365 office suite is een robuust en gemakkelijk toegankelijk samenwerkings- en communicatieplatform dat in de cloud wordt gehost. Het bevat volledig geïnstalleerde web-, mobiele en desktop-apps, waaronder Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, OneDrive, SharePoint, Microsoft Teams en meer, afhankelijk van het gekozen abonnement (voor thuis, voor bedrijven, voor onderwijs).

SharePoint

SharePoint is een homepage voor uw bedrijf. Uw team kan de inhoud ontdekken die ze nodig hebben, bedrijfsupdates en notities, hun dagelijkse routine beheren; lijsten maken, documenten, documentbibliotheken en meer.

OneDrive

OneDrive is een alles-in-één Cloud service, perfect om op een veilige manier vanaf elk apparaat bestanden op te slaan, te synchroniseren, te delen en te openen.

Microsoft 365: de meest populaire tools

 

Microsoft Teams

Microsoft Teams is een hub voor teamwerk. Verschillende teams kunnen verschillende kanalen en chats gebruiken om te communiceren, bestanden te delen en in contact te blijven met bedrijfsnieuws. Gesynchroniseerd met Outlook, maakt Microsoft Teams het plannen van vergaderingen en het voeren van gesprekken en videoconferenties mogelijk.

Yammer

Yammer is het sociale netwerk van een bedrijf. Het is een communicatiemiddel dat ook kan dienen als kennisbank en als interne social media site.

Outlook

Outlook brengt e-mail, contacten, agenda en taken samen op één plek. Hiermee kunt u een voorbeeld van een Linkedin profiel bekijken van mensen met wie u contact opneemt en bijlagen rechtstreeks vanuit OneDrive uploaden.

Microsoft 365: laat de juiste set tools voldoen aan de behoeften van de organisaties

1. Teamleden besteden te veel tijd aan het vinden van de documenten die nodig zijn om hun werk te doen. Microsoft 365 biedt een AI gestuurde zoekopdracht die, in combinatie met bedrijfsbrede gegevens, de werknemer in staat stelt om binnen enkele seconden relevante documenten te vinden. Documenten kunnen vervolgens eenvoudig worden geïmporteerd in Word, Excel, PowerPoint en Outlook.

2. Teamleiders en scrum masters gebruiken vaak whiteboards en handgeschreven notities tijdens vergaderingen. Ze nemen foto’s en uploaden deze later naar de online schijf en worstelen vervolgens met het vinden van de juiste documenten. Door bestanden op OneDrive en SharePoint op te slaan, kunt u de bovengenoemde AI aangedreven zoekopdracht zelfs op de afbeeldingen gebruiken. De intelligente zoekfunctie kan tekst identificeren die is geschreven op whiteboards, bonnen en in notitieboekjes.

3. Een bedrijf werkt samen met gig-werkers van over de hele wereld en laat hun werknemers op afstand werken – niet alleen thuis, maar ook tijdens het reizen naar verre locaties. Managers worstelen om iedereen op de hoogte te houden. Gedistribueerde teams hebben zeer efficiënte alles-in-één samenwerkings,- en communicatietools nodig. Microsoft Teams kan een gedistribueerd team bij elkaar houden, inclusief externe consultants en freelancers. Teamleden zijn vrij om in verschillende kanalen teams te vormen en daar hun projecten te bespreken. Het stelt iedereen ook in staat om niet alleen de tools van Microsoft te gebruiken, maar ook externe software die nodig is om het werk gedaan te krijgen, zoals Adobe Creative Cloud, Github of Survey Monkey. Alle bestanden worden automatisch opgeslagen op SharePoint, zodat iedereen met toegang ze kan bekijken, bewerken of erop kan reageren, ongeacht de locatie, de tijdzone of het apparaat. Bovendien faciliteert Microsoft Teams telefoongesprekken en videoconferenties, die, wanneer ze inefficiënt worden georganiseerd of technische problemen ondervinden, een van de belangrijkste productiviteitsmoordenaars kunnen zijn. De tool maakt niet alleen rijke audio,- en videovergaderingen mogelijk, maar transcribeert zelfs automatisch en verspreidt de notities vervolgens naar de groep.

4. Teamleden zijn vrij om te werken waar ze maar willen, zowel op kantoor als daarbuiten. Ze werken op laptops, tablets en smartphones – welk apparaat dan ook handiger is. Soms is het een knelpunt vanwege de beperkte functies van een mobiele versie van de tools die ze gebruiken en vanwege de synchronisatieproblemen. – Als er onderweg wordt gewerkt, is het onmogelijk om alle bestanden op computers op kantoor te bewaren. Microsoft 365 applicaties zijn mobielvriendelijk en dankzij de documentsynchronisatie is er geen verschil op welke apparaten jij of je medewerkers het liefst werken. Omdat we allemaal weten hoe gemakkelijk mensen kunnen worden afgeleid tijdens het gebruik van mobiele apparaten, filtert AI aangedreven Outlook belangrijke e-mails van degenen die kunnen wachten op een beter moment om te antwoorden.

5. In een grote organisatie kennen mensen elkaar niet en hebben ze moeite om mensen van andere teams te vinden wiens expertise zou helpen bij specifieke projecten. Door Microsoft 365 apps, Teams en Yammer te combineren met Linkedin, is het ongelooflijk eenvoudig om een professional te vinden met de vereiste vaardigheden – zowel binnen als buiten de organisatie.

Meer informatie over de moderne werkplek

ITAF ondersteunt het concept van moderne en digitale werkplek en helpt u de Microsoft 365 tools op de juiste manier in te stellen, uw organisatie te voorzien van hoogwaardige innovatieve aanpak bij het bouwen van uw moderne IT ecosysteem.

Neem contact op met ITAF voor professionele ondersteuning.

 

Meer uit deze categorie
Ongelezen inhoud
Je hebt nog meer interessante onderwerpen om te ontdekken 84%
Scroll Up