IT Support Services

Services

Met meer dan 20 jaar ervaring en meer dan 60 ervaren regionale medewerkers, kan ITAF uw volledige IT Support, IT Consulting Services bieden en samen met het Helpdesk-team voor het SMB, bedrijven en de overheid zorgen voor de effectiviteit en productiviteit van gebruikers en de zakelijke workflow.

Service Operations and Service Management
Process Management
ICT Managed Services Support
IT Support Partner​

Service Operations and Service Management

IT Service Operations (Service Desk-functie)

ITAF werkt met een Service Desk waar klanten in drie verschillende talen mee contact kunnen opnemen: Engels, Frans en Nederlands.

De belangrijkste interactie met de Service Desk verloopt via een online webgebaseerd ticketsysteem (het Service Center) en de telefoon.

De ITAF Service Desk is telefonisch beschikbaar tussen 08:00 en 18:00 uur CET. Buiten deze uren is er een 24/7 oproepsysteem voor noodgevallen.

IT Service Management and Tooling

Accountbeheer via ticketingsysteem betekent dat elke klant krijgt een Service Manager toegewezen die een consulterende rol speelt bij het beheren van de IT. De Service Manager bewaakt de dagelijkse incidenten, problemen en wijzigingen. Daarnaast organiseert de Service Manager maandelijkse evaluatiegesprekken met de klant.

We hebben onze eigen webgebaseerde IT-servicemanagement tool ontwikkeld, die de volgende functionaliteiten omvat:

  • Ticketingsysteem (incidenten, problemen, wijzigingen)
  • Project management tool
  • CMDB
  • Knowledge base
  • Capacity management tool
  • Configuration management tool

Service Operations and Service Management

IT Service Operations (Service Desk-functie)

ITAF werkt met een Service Desk waar klanten in drie verschillende talen mee contact kunnen opnemen: Engels, Frans en Nederlands.

De belangrijkste interactie met de Service Desk verloopt via een online webgebaseerd ticketsysteem (het Service Center) en de telefoon.

De ITAF Service Desk is telefonisch beschikbaar tussen 08:00 en 18:00 uur CET. Buiten deze uren is er een 24/7 oproepsysteem voor noodgevallen.

IT Service Management and Tooling

Accountbeheer via ticketingsysteem betekent dat elke klant krijgt een Service Manager toegewezen die een consulterende rol speelt bij het beheren van de IT. De Service Manager bewaakt de dagelijkse incidenten, problemen en wijzigingen. Daarnaast organiseert de Service Manager maandelijkse evaluatiegesprekken met de klant.

We hebben onze eigen webgebaseerde IT-servicemanagement tool ontwikkeld, die de volgende functionaliteiten omvat:

  • Ticketingsysteem (incidenten, problemen, wijzigingen)
  • Project management tool
  • CMDB
  • Knowledge base
  • Capacity management tool
  • Configuration management tool

Process Management

Information Technology Infrastructure Library (ITIL) - Efficiënte levering van IT-services

Incident management

Het proces voor Incident management omvat de afhandeling van incidenten en event management (proactieve incidenten). Incidenten kunnen worden gemeld via het online Service Center, een telefoontje naar onze Service Desk of 24/7 on-call systeem. Voor elk incident wordt een ticket gemaakt, gekoppeld aan de klant en gekoppeld aan het configuratie-item (CI). Proactieve tickets worden gemaakt door een van de monitoringtools of backoffice-engineers.

Probleem tickets kunnen worden gemaakt door de backoffice-engineers of door een servicemanager. Zodra een probleem is geïdentificeerd, de oorzaak is vastgesteld en de daaropvolgende ontwikkeling van een oplossing is geïmplementeerd, blijft de bekende fout onderdeel van de knowledge database die beschikbaar is voor zowel alle ITAF-engineers als voor de klant.

Probleem management

Change & release Management

Change request tickets (Verzoeken tot wijziging) kunnen worden aangemaakt door de klant, de backoffice-engineers of door de Service Manager van een klant. Change tickets kunnen worden gekoppeld aan configuratie-item (CI) dat een link heeft naar een contract met een klant.

Wat is ITIL?

ITIL is een framework dat is ontworpen om de selectie, planning, levering en onderhoud van IT-services binnen een bedrijf te standaardiseren. Het doel is om de efficiëntie te verbeteren en voorspelbare dienstverlening te bereiken.

Process Management

Information Technology Infrastructure Library (ITIL) - Efficiënte levering van IT-services

Incident management

Het proces voor Incident management omvat de afhandeling van incidenten en event management (proactieve incidenten). Incidenten kunnen worden gemeld via het online Service Center, een telefoontje naar onze Service Desk of 24/7 on-call systeem. Voor elk incident wordt een ticket gemaakt, gekoppeld aan de klant en gekoppeld aan het configuratie-item (CI). Proactieve tickets worden gemaakt door een van de monitoringtools of backoffice-engineers.

Probleem tickets kunnen worden gemaakt door de backoffice-engineers of door een servicemanager. Zodra een probleem is geïdentificeerd, de oorzaak is vastgesteld en de daaropvolgende ontwikkeling van een oplossing is geïmplementeerd, blijft de bekende fout onderdeel van de knowledge database die beschikbaar is voor zowel alle ITAF-engineers als voor de klant.

Probleem management

Change & release Management

Change request tickets (Verzoeken tot wijziging) kunnen worden aangemaakt door de klant, de backoffice-engineers of door de Service Manager van een klant. Change tickets kunnen worden gekoppeld aan configuratie-item (CI) dat een link heeft naar een contract met een klant.

Wat is ITIL?

ITIL is een framework dat is ontworpen om de selectie, planning, levering en onderhoud van IT-services binnen een bedrijf te standaardiseren. Het doel is om de efficiëntie te verbeteren en voorspelbare dienstverlening te bereiken.

ICT Managed Services ondersteuning

Ondersteuning en monitoring van infrastructuur

ITAF biedt een bredewaaier aan tools die informatie, logboekregistratie en monitoring bieden op alle soorten infrastructuurlagen. Van netwerk tot server OS monitoring, en van storage array checks tot service checks. Deze tools bieden ondersteuning en zichtbaarheid beheerd door het tweede en derde lijn supportteam van netwerk- en systeemengineers.
Er zijn verschillende resolvergroepen:

  • Netwerkspecialisten
  • Linux / Unix-systeemspecialisten
  • Windows-systeemspecialisten
  • Unified communication specialisten
  • Microsoft Services consultants
  • Security specialisten

IT-ondersteuning op locatie (ICT-velddiensten)

ITAF heeft 7 kantoren in Vlaanderen en Brussel, op deze manier zijn we altijd dichtbij! Dit is een perfecte match voor organisaties met meerdere locaties en kantoren met hoofdkantoor in de buurt van regionale centra. Onze specialisten in field services, de ICT field engineers, zullen ter plaatse komen om installaties, reparaties, wijzigingen en onderhoud uit te voeren. Onze kantoren:

ICT Managed Services ondersteuning

Ondersteuning en monitoring van infrastructuur

ITAF biedt een bredewaaier aan tools die informatie, logboekregistratie en monitoring bieden op alle soorten infrastructuurlagen. Van netwerk tot server OS monitoring, en van storage array checks tot service checks. Deze tools bieden ondersteuning en zichtbaarheid beheerd door het tweede en derde lijn supportteam van netwerk- en systeemengineers.
Er zijn verschillende resolvergroepen:

  • Netwerkspecialisten
  • Linux / Unix-systeemspecialisten
  • Windows-systeemspecialisten
  • Unified communication specialisten
  • Microsoft Services consultants
  • Security specialisten

IT-ondersteuning op locatie (ICT-velddiensten)

ITAF heeft 7 kantoren in Vlaanderen en Brussel, op deze manier zijn we altijd dichtbij! Dit is een perfecte match voor organisaties met meerdere locaties en kantoren met hoofdkantoor in de buurt van regionale centra.

Onze specialisten in field services, de ICT field engineers, zullen ter plaatse komen om installaties, reparaties, wijzigingen en onderhoud uit te voeren. Onze kantoren:

IT-ondersteuningspartner

Wilt u meer weten over ITAF-services?

Om ervoor te zorgen dat uw bedrijf IT-ondersteuning snel en efficiënt ontvangt, kunt u rekenen op onze specialisten:

⬦ Servicedesk

Eersteklas klantenservice-professionals die klaar zijn om de behoeften van interventies, implementaties en raadpleging van uw bedrijf te herkennen, hebben daar behoefte aan.

⬦ Field Engineers

Mensen die zorgen voor on-site installaties, reparaties en configuraties voor de soepele workflow van het IT-systeem van uw bedrijf.

⬦ IT- en ICT-ondersteuningstechnici en consultants

Hulp op afstand of op locatie door onze 2e en 3e lijn IT-supportingenieurs.

Neem voor meer informatie over onze IT-ondersteuningsservices contact met ons op en we helpen u graag verder!

Waarom ITAF?

Ervaring en kennis in cijfers en feiten

ITAF heeft meer dan 20 jaar internationale ervaring en expertise op het gebied van IT-infrastructuurprojecten, business, applications, implementatie en licentiëring en IT support.

ITAF heeft meer dan 20 jaar internationale ervaring en expertise op het gebied van IT-infrastructuurprojecten, business, applications, implementatie en licentiëring en IT support.

ITAF heeft meer dan 20 jaar internationale ervaring en expertise op het gebied van IT-infrastructuurprojecten, business, applications, implementatie en licentiëring en IT support.

Meer dan 1500 klanten bedienen, opleiden en adviseren in België en internationaal - het bouwen, beheren en ondersteunen van KMO-, bedrijfs- en overheids-IT-infrastructuren.

Meer dan 1500 klanten bedienen, opleiden en adviseren in België en internationaal - het bouwen, beheren en ondersteunen van KMO-, bedrijfs- en overheids-IT-infrastructuren.

Meer dan 1500 klanten bedienen, opleiden en adviseren in België en internationaal - het bouwen, beheren en ondersteunen van KMO-, bedrijfs- en overheids-IT-infrastructuren.

Meer dan 60 gespecialiseerde en gecertificeerde specialisten en consultants staan klaar om te helpen bij A-Z-problemen en -taken met betrekking tot de implementatie en ondersteuning van ICT-producten en diensten.

Meer dan 60 gespecialiseerde en gecertificeerde specialisten en consultants staan klaar om te helpen bij A-Z-problemen en -taken met betrekking tot de implementatie en ondersteuning van ICT-producten en diensten.

Meer dan 60 gespecialiseerde en gecertificeerde specialisten en consultants staan klaar om te helpen bij A-Z-problemen en -taken met betrekking tot de implementatie en ondersteuning van ICT-producten en diensten.

Meer dan 3650 succesvol afgeleverde projecten met een breed scala aan ICT-infrastructuur.

Meer dan 3650 succesvol afgeleverde projecten met een breed scala aan ICT-infrastructuur.

Meer dan 3650 succesvol afgeleverde projecten met een breed scala aan ICT-infrastructuur.

ITAF heeft zijn eigen ruimte in meerdere datacenters met een geavanceerd multiservice-netwerk. We kunnen u internettoegang en een privé-netwerkverbinding tussen uw kantoor en uw servers bieden in ons eigen datacenter.

ITAF heeft zijn eigen ruimte in meerdere datacenters met een geavanceerd multiservice-netwerk. We kunnen u internettoegang en een privé-netwerkverbinding tussen uw kantoor en uw servers bieden in ons eigen datacenter.

ITAF heeft zijn eigen ruimte in meerdere datacenters met een geavanceerd multiservice-netwerk. We kunnen u internettoegang en een privé-netwerkverbinding tussen uw kantoor en uw servers bieden in ons eigen datacenter.

Gecertificeerde en trotse partners van Microsoft, Dell, HP, Cisco, Trend Micro...

Gecertificeerde en trotse partners van Microsoft, Dell, HP, Cisco, Trend Micro...

Gecertificeerde en trotse partners van Microsoft, Dell, HP, Cisco, Trend Micro...

ITAF richt zich zowel op bedrijfstechnologie als op de juiste hardware en tooling die het verschil maken en impact creëren.

ITAF richt zich zowel op bedrijfstechnologie als op de juiste hardware en tooling die het verschil maken en impact creëren.

ITAF richt zich zowel op bedrijfstechnologie als op de juiste hardware en tooling die het verschil maken en impact creëren.

Slider

Oplossingen en diensten

Microsoft
Services

IT Support
Services

ICT
Services

Cloud &
Hosting

Security
Services

Field
Services

Hardware
& Software

Modern
Workplace

Meer uit deze categorie
Scroll Up